- 19 листопада росіяни поранили 3 жителів Донеччини11:00
- Оперативная информация Генштаба ВСУ о ситуации на Донбассе09:00
- 18 листопада росіяни вбили 3 і поранили 7 жителів Донеччини11:00
- Оперативная информация Генштаба ВСУ о ситуации на Донбассе09:00
- Зеленський відвідав Покровськ (ВИДЕО)15:00
- Міськрада Маріуполя проводить анкетування власників пошкодженого та знищеного майна13:00
- 17 листопада росіяни поранили 1 жителя Донеччини12:00
- Оперативная информация Генштаба ВСУ о ситуации на Донбассе09:00
- Оперативна ситуація по Донецькій області станом на ранок 17 листопада11:00
- Оперативная информация Генштаба ВСУ о ситуации на Донбассе09:00
Заява коаліції патріотичних сил Донбасу
Президенту України
Верховній Раді України
Кабінету міністрів України
Заява Коаліції патріотичних сил Донбассу
Проаналізувавши кроки, зроблені останнім часом українською владою щодо Донбасу, Коаліція патріотичних сил Донбасу змушена констатувати наступне.
Держава під гаслом боротьби з тероризмом, і виправдовуючись війною проводить системну політику, спрямовану на реалізацію політичних та економічних інтересів олігархічного бізнесу, ущемлення прав вимушених переселенців і жителів регіону, що, як наслідок, перетворює Донбасу у "сіру зону" і механізм впливу Кремля на Україну.
Шляхом протягування в Основний закон «особливостей здійснення місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей», влада намагається, по суті, змінити територіальний устрій України без передбаченого Конституцією всенародного референдуму. Повноваження, закладені в Законі України «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» фактично дають окупантам і терористам, які захопили державну владу в окремих районах регіону, права широкої автономії: свої суди, прокуратуру, міліцію.
Спроби здійснити зміни Конституції під зовнішнім тиском ми вважаємо неприпустимими, а їх можливу реалізацію – імітацією відновлення юрисдикції української держави на захоплених терористами територіях.
Збереження збройних формувань терористів під виглядом «народної міліції», їхній контроль над місцевими прокуратурами та судами унеможливлять повернення в регіон і участь у його громадському житті, в тому числі виборах, патріотів України. Більше того, неможливо провести чесні вибори за українським законодавством там, де державні інститути тільки називатимуться українськими, а, по суті, будуть сепаратистськими і керованими Москвою.
Згідно із законом, особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей вводиться на три роки. Відповідно, незрозуміло, навіщо тимчасову норму фіксувати в Конституції України?
Стаття 7 цього закону передбачає запровадження «відмінного від загального економічного режиму здійснення господарської та інвестиційної діяльності» «окремих районів». Ця позиція є дискримінаційною стосовно неконтрольованих терористами регіонів Донбасу, які також постраждали від війни і взяли на себе основне навантаження міграції вимушених переселенців і не матимуть таких преференцій.
Особливо блюзнірськи звучить норма про фінансування з державного бюджету України - тобто за рахунок платників податків - територій, контрольованих тими, хто вбивав рідних та близьких цих платників податків.
І юридично, і логічно абсурдною є стаття 8 цього закону, яка говорить про «сприяння розвитку в окремих районах Донецької та Луганської областей транскордонного співробітництва, спрямованого на вирішення спільних проблем розвитку, посилення та поглиблення добросусідських відносин між територіальними громадами, органами місцевого самоврядування окремих районів з адміністративно-територіальними одиницями Російської Федерації» - це при тому, що РФ названа Верховною Радою України «країною-агресором», анексувала Автономну Республіку Крим і є організатором, натхненником та спонсором терористів "ДНР-ЛНР".
Крім того, даний закон містить юридично нікчемні формулювання, що передбачають недопущення притягнення до кримінальної відповідальності осіб - «учасників подій на території Донецької та Луганської областей», не розкриваючи, які саме події маються на увазі.
Фіксація таких «особливостей» в Конституції України та реалізація норм закону «Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей» означатимуть фактичне визнання політичної суб'єктності терористів "ДНР-ЛНР" та їх легалізацію в політичній системі України, як би вони на той момент не називалися.
А надання їм особливих прав і економічних преференцій створять небезпечний прецедент заохочення до злочинів для інших регіонів та міжнародного права, коли взявши в руки автомат, кожен зможе претендувати на особливі умови.
Одним з наслідків конституціалізаціі і введення таких «особливостей» стане також те, що війна між Україною і РФ, здійснювана через її агентів – "ДНР-ЛНР", буде переведена в ранг внутрішньоукраїнського конфлікту, що дозволить РФ уникнути санкцій міжнародного співтовариства і відповідальності за її розв'язання та наслідки.
Крім усього цього, ми заявляємо про неприпустимість прийняття рішень по Донбасу без прозорої процедури, пояснення їх мотивації та аргументації широкій громадськості і вимушеним переселенцям. Кулуарність прийняття владою доленосних для всієї країни і мільйонів людей рішень не дозволяє громадськості реалізувати основний принцип, закладений в Конституції, - народовладдя, породжує чутки і тривогу в суспільстві.
Зокрема, Коаліція патріотичних сил Донбасу стурбована заявами окремих політиків про намір влади позбавити можливості брати участь у виборах органів місцевого самоврядування жителів підконтрольних Україні населених пунктів Донбасу. Скасування проведення виборів на територіях Донецької та Луганської областей, що контролюються Україною, без введення там воєнного чи надзвичайного стану буде кричущим порушенням конституційних прав громадян.
Аргументація профільного комітету Верховної Ради про те, що на даних територіях неможливо забезпечити принцип безпеки - не витримує критики, оскільки рівень безпеки в Слов'янську, Краматорську мало відрізняється від Харкова і Мукачево, і дотримуючись цієї логіки - вибори до місцевих органів влади потрібно скасувати на більшій частини українських територій, де зберігається терористична загроза.
Також Коаліція патріотичних сил Донбасу вважає безвідповідальним рішення про відведення важкого озброєння і оголення позицій ВСУ і добровольчих батальйонів в зоні конфлікту. Варто нагадати, що вже після укладення перемир'я у вересні 2014 року, збройні бандформування і підрозділи російських військ захопили близько тисячі квадратних кілометрів території, що контролювалася до цього Україною. Дебальцеве було захоплене, коли під угодою Мінськ -2 ще не встигли висохнути чорнила. Повірити обіцянкам бандитів і наступити на ці ж граблі втретє - неможливо без злого наміру.
Намагання повернути неконтрольовані Україною території під її юрисдикцію шляхом поступок агресору, непрозорих переговорів і обмеження конституційних прав громадян є аморальними і безперспективними. Реінтеграція окупованих територій Донбасу може відбутися лише завдяки чіткій і зрозумілій політиці, яка ґрунтується на принципі Верховенства права.
Виходячи з усього вищевикладеного, Коаліція патріотичних сил Донбасу вимагає:
- Оголосити в Донецькій і Луганській областях воєнний стан і офіційно визнати території неконтрольовані українською владою на Донбасі – територіями окупованими Російською Федерацією;
- Законодавчо забезпечити можливість голосування на майбутніх місцевих виборах внутрішньо-переміщених осіб (ВПО) в рамках тих територіальних громад, в яких вони зараз проживають;
- Публічно, за участю громадськості розробити і затвердити у Верховній Раді України Державну стратегію вирішення конфлікту на Донбасі і керуватись нею в міжнародній і внутрішній політиці України.
За основу такої політики пропонуємо взяти "Стратегію розв'язання кризи на сході України", запропоновану Коаліцією патріотичних сил Донбасу органам державної влади ще в лютому 2015 року. В основі "Стратегії" лежить офіційне визнання очевидного факту - окремі райони Донецької та Луганської областей" є українськими територіями, тимчасово окупованими Російською Федерацією, яка, відповідно до міжнародного права, має нести всю відповідальність за агресію, її наслідки, за забезпечення прав окупованих та вимушених переселенців. Положення "Стратегії" поділяють чільні українські та зарубіжні експерти та конфліктологи.
У свою чергу Коаліція патріотичних сил Донбасу починає громадянську кампанію протидії фактичному наданню ознак державності терористичним утворенням на окупованих Російською Федерацією територіях.
Співкоординатори Коаліції:
Сергій Гармаш, Сергій Ткаченко, Павло Жовніренко.
Київ, 22 липня 2015 р.
Теги: Донбасс, терроризм,закон
- Официальный курс валют на среду, 31 августа
- Межбанк открылся в диапазоне 7,999-8,003 гривен за доллар
- Официальный курс валют на пятницу, 30 сентября
- Межбанк закрылся в диапазоне 8,009-8,019 грн за доллар
- Официальный курс валют на понедельник, 31 октября
- Официальный курс валют на понедельник, 14 ноября
- 19 листопада росіяни поранили 3 жителів Донеччини11:00
- Оперативная информация Генштаба ВСУ о ситуации на Донбассе09:00
- 18 листопада росіяни вбили 3 і поранили 7 жителів Донеччини11:00
- Оперативная информация Генштаба ВСУ о ситуации на Донбассе09:00
- В окупованому Луганську перестали працювати обмінники16:00
- Зеленський відвідав Покровськ (ВИДЕО)15:00
- Міськрада Маріуполя проводить анкетування власників пошкодженого та знищеного майна13:00
- 17 листопада росіяни поранили 1 жителя Донеччини12:00
- Оперативная информация Генштаба ВСУ о ситуации на Донбассе09:00
- Оперативна ситуація по Донецькій області станом на ранок 17 листопада11:00